Image
Image

[Inkesta] Goierriko azoka

Goierriko Azoka proiektua garatu eta hobetzeko zure ekarpena ezinbestekoa da. Proiektua ezagutu edo ez, dei egiten dizuegu galdetegi labur honetan parte hartzeko. Zuen errealitatea eta kontsumoa ohiturak ezagutu nahi dira. Inkesta laburra da, animatu!
Hemen duzue inkesta: https://forms.gle/qvfvWB8ZRarC75Ac6

Ordiziak 874.000 euro lortu ditu Plaza eraberritu eta azoka dinamitzatzeko Next Generation-en deialditik

Bideoa: Next Generation: plaza eta azoka 

Ordiziako Udala Next Generation diru-laguntzen hiru deialditan aurkeztu da, eta dagoeneko bigarren deialdiaren ebazpena jaso du: 874.122,40 euro lortu ditu bertako azoka eta merkataritza garatu eta sustatzeko estrategia garatzeko Ayudas para el apoyo a mercados, zonas urbanas comerciales, comercio no sedentario y canales cortos de comercialización (Ministerio de Industria, Comercio y Turismo) deialditik.

“Izugarrizko albiste ona da hau. Orain hilabete eskas jakin genuen Ordiziak 2,9 milioi euro eskuratu zituela ‘Ordizia, lurraldearen dastamena (Ordizia, saboreando territorio)’ proiektua garatzeko eta orain Ordiziak 874.122 euro gehiago eskuratu dituela ospatzen gaude. Lan handiko hilabeteak izan dira proiektu hauetara aurkeztu ahal izateko, baina esfortzuak badu saria eta oso pozik gaude Ordiziarentzat albiste bikaina delako”, azaldu du Adur Ezenarro, Ordiziako alkateak.

Ordiziako Plaza estaliak 100 urte beteko ditu 2025ean, eta “bost mende gainditzen dituen gure azokaren estalkia izan ez ezik, herriko bizitzaren gunea ere bada eta hiriguneko merkataritzaren dinamizaziorako gakoa”, nabarmendu du Ezenarrok.

Hala, Ordiziako azoka eta merkataritza garatu eta sustatzeko estrategiarako 1.092.653€ (BEZa barne) eskatu dira eta guztira 874.122,40 euro lortu dira (BEZa barne), beraz, eskatutakoaren %80a lortu da. Proiektua gauzatzeko gainontzeko 218.530,6 euroak (BEZa barne) Udalak jarriko ditu.

Hainbat lan lerro proposatzen dira. Batetik, Plazaren estalkiaren eraikina eraberritzea (egitura, estalkia, argiteria, azpiegitura orokorrak, klimatologiatik babesteko elementuak…) 765.573,60€ (Ordizia 2030 Ekintza Plana 18.4).

Estalkian panel fotoboltaikoak jartzeko 97.479,68 euro (Ordizia 2030 Ekintza Plana, 13.4), eta azokako elementuak modu jasangarrian eraberritzea, 133.000,00 euro (Ordizia 2030 Ekintza Plana 18.2). Atal honetan sartzen da postuak eraberritzea (oihalak, informazioa…) 10.000,00 euro; azokako espazio lagungarriak (informazio postuak, sukaldea, pop up postua…) 55.000,00 euro; packaging jasangarria (poltsa erabilgarriak, sentsibilizazio kanpainak…) 20.000,00 euro; takila adimendunak 18.000,00 euro eta hondakinen kudeaketa jasangarria 30.000,00 euro. Puntu hauek Ordizia 2030 Ekintza Plana, 12.26 atalean jasota daude.

Azokaren, merkataritzaren eta ostalaritzaren sustapenari dagokionez, eta seinaletika berria, merkataritza, historia eta kultura ibilbideak adierazteko 30.600,00 euro bideratuko dira. Transformazio digitala erronka bat izanik, horretarako 66.000,00 euro. Bertan, bezeroen fidelizazioa garatzeko datuen kudeaketa sistema, azokaren erakusleiho digitala, merkatari eta saltzaileei formazioa eta plazan WIFIa egokitzea daude (Ordizia 2030 Ekintza Plana 18.3)

  • Zifra guztiak BEZa barne dira.

Urtarrileko osoko bilkura, ostegunean

Ostegun honetan, urtarrilak 26, Osoko Bilkura egingo da Pleno aretoan, 18:00etan. 

Gai ordena:

1.- 2022ko abenduaren 22ko udalbatzarrak egindako batzarraren akta zirriborroa onartzea.

2.- HJE "15 – Txindoki Poligonoa”, eremuari dagokion Ordiziako Arau Subsidiarioen aldaketa puntualaren behin betiko onarpena. 

3.- Kontratazio Mahai Iraunkorreko kideen aldaketa.

4.- Kobratu ezin diren espedienteen baja eta preskripzio kontu ematea.

5.- Kontu-hartzailearen ingerak eta ordaintzeko dagozkien ebazpenak.

6.- Abenduan zehar Alkatetzak sinatutako dekretuen berri ematea.

7.- PSE-EE (PSOE)k aurkeztutako mozioa Udal honetan Euskal Enplegu Publikoaren Legearen aplikazioa diseinatu eta garatzea eskatuaz.

8.- Galde-erreguak.

 

 

 

Azkeneko bono kanpainak ia 145.000 euroko diru sarrerak eragin ditu Ordiziako establezimenduetan

Ordiziako Udalak, bertako merkataritza, ostalaritza eta zerbitzu enpresei laguntzeko asmoz iazko urte amaieran bono kanpaina berria aurkeztu zuen; 30 euro ordainduz, 50 eurokoa gastua egiteko aukera eskainiz.

Kasu honetan, 50 euroko 1.500 bono jarri ziren salgai eta egun t´erdian amaitu ziren guztiak. Bono horiek abenduaren 31a arte erabiltzeko aukera jarri zen, herriko 74 establezimendutan. Bono hauen bitartez egindako erosketetan lortutako fakturazio 144.298,76€ izan da eta erabilitako 50 euroko bono bakoitzarekin egindako bataz besteko gastua 96,20 eurokoa izan da.

“Bono kanpainak izugarrizko harrera ona izan dute. Ordizia bizia nahi dugu, komertzio eta sektore indartsuekin eta horretan lan izugarria egiten dute gure herriko denda eta establezimenduek. Baina noski, herritarron apustua ere  bertan erostea izatea garrantzizkoa da. Herrian komertzio aukera zabala dugu eta hori oso pozgarria da bai ordiziarrontzat baita ere beste herrietatik etortzen diren pertsonentzat ere”, azaldu du Maitane Alvarez, Ordiziako Udaleko alkateordeak. “Ez genuen espero horren azkar salduko zirenik bono guztiak baina jendea zai zegoen eta segituan agortu ziren. Eguberrietako erosketak egiteko oso baliagarriak izan dira askorentzat bono hauek”.

Azken txanda honetan bonoak erosi zituzten bezeroen %57,93 emakumezkoak eta %42,07 gizonezkoak izan ziren, eta adinari dagokionez 50 eta 70 urte bitarteko bezeroak erosi zituzten bono gehien. “Eskualdeko eta beste herri desberdinetatik gerturatutako herritarrak bonuak erosteko aukera izan bazuten ere, bonu kopuru handiena eskuratu zutenak Ordiziarrak izan ziren, %87,5a”, gehitu du Alvarezek. Beste herrietako bezeroen artean Beasain, Zaldibia, Itsasondo eta Lazkaoko bezeroak izan dira (orden horretan) bonuak gehien erabili dituztenak.

Establezimendu guztietan erabiliak

Salmenta bonuen deialdira 74 establezimendu atxiki ziren, eta saltoki guztietan trukatu da bonoren bat. Parte hartu duten saltokien artean gehien jantzi denden sektorean erabili dira, ondoren ileapaindegi-estetikakoetan eta ostalaritzakoan ere bai.

Aitor Velazquez, Ordizian merkatari elkarteko teknikaria: “Iazko urteko bono kanpaina guztien balorazioa oso positiboa izan da, baita azken honetakoa ere. Merkatariak gustura agertu dira eta herritarrak ere bai”. Gainera, Alvarezek nabarmendu du ebaluazioetan proposamen eta ekarpen berriak ere izan direla eta etorkizuneko bono kanpainetarako kontuan hartuko dira, hobetzeko.

logo ordizia bizi herria

Image
Image
Image