ORDIZIAN, Ordiziako merkataritza, ostalaritza eta zerbitzu enpresen elkarteak, Ordiziako Udalarekin batera eta Eusko Jaurlaritzaren laguntzaz "Saltoki txikiak. Hemen etorkizuna dago", kanpaina sustatu du. Kanpainaren elementu nagusia erosketa poltsa da, eta bertan benetan garrantzitsuak diren gauzen balioan arreta jartzea da helburua, etorkizunean, gaur egungo egoera berezietan, koronabirusaren krisiaren ondoren.

Jardunaren helburua da mundu mailako pandemiak eragindako efektuen ondoren merkataritza txikiak duen toki garrantzitsua nabarmentzea eta kontzientzia hartzeko gaitasunaz jabetzea, erosteko modurik onena zein den hausnartzera gonbidatuz: lurraldea zainduz, oreka mantenduz, proposamenik jasangarriena, gizatiarrena, hurbilena lortuz eta tokiko aberastasuna sortzen duena lortuz. Balore horiek berezkoak ditu eta hurbileko merkataritzaren funtsezko ezaugarriak dira.

Aurkezpenean ondorengoek parte hartu dute: Ordizian merkatari elkarteko zuzendaritza batzordeko kideak, eta Maitane Alvarez, Ordiziako Udaleko alkateordea.

Ekimenerako, zoruko biniloen tankerako piezak editatu dira, saltokiaren sarreran pertsonen arteko gutxieneko segurtasun-distantzia markatzeko, birusa ez hedatzeko osasun-agintariek emandako gomendioekin bat etorriz. Era berean, erakusleihoetarako binilo batzuk egin dira, " Merkataritza txikia, hemen etorkizuna dago", honako esaldiak barnebiltzen ditu “jasangarriagoa eta justuagoa” eta "aberastasuna zugandik gertu uzten duena" esaldiekin. Kanporako irudi erakargarria da, hurbileko merkataritzan erosteari lotutako balio nagusiak gogorarazten dituena.

Gainera, 5000 paper-poltsa inguru sortu dira, ekimenaren irudi korporatiboarekin. Poltsa horiek herriko saltokien artean banatuko dira, eta Ordiziako saltokiko bezeroen artean banatuko dira. Amantalak ere diseinatu dira ekintzaren leloarekin.

Kanpaina sare sozialetan ere ikusgai egongo da; bertan, udalerriko benetako denda txikien 4 irudi zabalduko dira, eta etorkizun bidezkoago eta zuzenago bati buruzko eta saltoki txikietan erosiz inguruaren aberastasuna bultzatzen dela dioen mezua zabalduko da.

"Egoera honetan, gure kontsumo-ereduaz eta nahi dugun hiri-ereduaz galdetu behar diogu gure buruari, eta gero eta garrantzitsuagoa da jasangarritasunaren, ingurumenaren, hurbiltasunaren eta gure enpresa-sarearen sustapenaren alde egitea, azken batean, gure tokiko ekonomiaren alde", adierazi du Ekainek, ORDIZIANeko presidenteak.

Bestalde, Maitane Alvarez, Ordiziako Udaleko alkateordeak hala agertu du: "kontsumo eta ekoizpen jasangarriak hauek dira: gutxiagorekin gehiago eta hobeto egitea, hazkunde ekonomikoa ingurumenaren degradaziotik bereiztea, baliabideen eraginkortasuna handitzea eta bizimodu iraunkorrak sustatzea". Horrela, bere sailak hurbileko merkataritzaren alde egindako apustua nabarmendu du, hala nola, Udalak abiatutako diru-laguntza zuzenak, eta bono kanpaina.