ODOLKI LEHIAKETA OLANO IRABAZI DU AURTEN ERE

Gipuzkoako 22 ekoizleek hartu dute parte XX edizio honetan

Beasaingo Olano Harategiak irabazi du aurtengoan Ordiziako asteazkeneko azokaren baitan  ospatu den Gipuzkoako XIX. Odolki Lehiaketa. Sarituak izan dira baita ere Mujika Odolkiak de Ordizia, Urmeneta Harategia de Zegama, Pili Harategia de Zaldibia eta Kepa Harategia de OrioGipuzkoa osotik etorritako 22 egile aurkeztu dira lehiaketara.

Aurreko urteetan bezala, Goierriko  udalerriak babestu du Gipuzkoako Harakinen gremioak antolatutako txapelketa. Helburua artisau modura egiten den produktuaren sustapenean  laguntzea da. Izan ere, odolkiak denboraldi honetan; hori da, azaroaren 11tik –San Martin- Gabonak bitarte du produkzio gehien.

GIPUZKOAKO XX. ODOLKI LEHIAKETAREN TXANDA

Betiko produktuen kontsumoa bultzatzea da lehiaketaren helburua

Gipuzkoako odolki egile eta harakinek hitzordua dute asteazken honetan,  azaroaren 28an,  Ordizian. Gipuzkoako Merkatarien Federazioko Harakin elkarteak Ordiziako Udalarekin batera eta txerri-harakin eta harakin gremioaren laguntzarekin Gipuzkoako XX. Odolki lehiaketa antolatu baitute. Irabazleak txapela, garaikurra eta diploma jasoko du, eta bigarren eta hirugarren tokian sailkatzen direnei diploma eta garaikurra bana emango zaie; laugarren eta bosgarren sailkatuei diploma.

Odolki onena zein den erabakiko duen epaimahaia gastronomia eta beste arlo batzutako adituez osatuko da. Aurtengoan, Ordizian izango dira: sukaldarien ordezkari, Amaia Blazquez (Tximista Sagardotegia, Ordizia), Aizpea Oihaneder (Xarma Cook & Culture, Donostia), Eneko Azurmendi (Lazkaoetxe Jatetxea, Zaldibia), Juan Manuel Garmendia (Kattalin Erretegia, Beasain), Imanol Gaztañaga (Zubibi Jatetxea, Ordizia); Jose Antonio Mujika  eta Juan Garmendia harakin ohiak (Ordizia), Kontxi Mujika tabernari ohia (Ordizia),  Juanma Garmendia (Euskal Gastronomia Anaiartekoa eta FEGOGAko Lehendakaria), Josetxo Lizarreta  irakaslea (Luis Irizar sukaldaritza eskola, Donostia), eta Nagore Arozena (Goierri Telebista) eta Ariane Vierbücher (Goierriko Hitza) kazetariak.

GOIERRIKO NEGOZIO BERRIEN FABRIKA ZABALTZEAR DA

Negozio berriak, Goieki agentzia eta Goierri Valley bertan kokatuko dira

Ordiziako Oiangualdean edo Granjan, Goierri Eskola, Lortek Teknologia zentroa  eta Ingeneritzako Unibertsitatearen alboan eraikitzen ari den enpresa inkubategiaren obra urte amaierarako bukatuta izatea aurreikusten da. Jose Miguel Santamaria, Ordiziako alkateak, ‘negozio berrien lantegi’ hau martxan jartzeak parte hartu duten entitate guztientzat izan dituen zailtasunak gogoratu ditu.

Goierrin 2005 urtean gauzatu zen plan estrategikoaren ondorioz eta eskualdean balio erantsi altua duten ekimen berriak bultzatzeko asmoz, 2007-2011 legealdian jarri zen abian New Business Factory, negozio berrien fabrika-inkubategiaren egitasmoa. Datorren abendurako espero da enpresa berrientzako kokaguneak prest izatea.

ABIAN DA 'ORDIZIALAB' PROIEKTUA

Lehen fasearen ondoren Ordiziaren etorkizunari forma emateko herritarren parte-hartzera deitu da

Ordiziako Udalak Elika, Nekazaritzako Elikagaien Segurtasunerako Euskal Fundazioarekin elkarlanean OrdiziaLab proiektua jarri du martxan. Jose Miguel Santamaria alkateak, Josi Iturrioz Garapen Ekonomikorako zinegotziak, Leire Arandia D’elikatuzeko arduradunak eta Aitor Velazquez merkataritzako teknikariak ezagutzera eman dute, ordiziarren ekarpenak jasotzeko zabaltzen den prozesuarekin batera. Ekimena Ordiziaren 750.urteurrenaren baitan sortu da, abian den KulturLab bezala.

OrdiziaLab Azoka berpizteko helburuarekin jaio da. Honela Azokak, Ordiziako bihotz eta hiri ekonomiaren eta honen merkataritza erdigunearen errekuperaziorako motor gisa funtzionatuko du; espazio komertziala, bizitzeko, erosketak egiteko eta gozatzeko lekua bihurtuz.

Hala, irailaren bukaeran Azokaren Batzordean eta ordezkari politiko, merkatari, baserritar eta azokari lotutako eragileen artean egitasmoa aurkeztu zen. Jarraian hainbat elkarrizketa egin dira, proiektua zehaztu eta lan taldeak identifikatzeko. Lehen fase honetan azoka bera aztertu da, bere nortasuna, irudi kontzeptuala, egitura fisikoa eta antolakuntza, erosketa ohiturak eta kontsumoko erak. Bestalde, Ordiziako egitura komertziala eta ostalaritza, ekonomia eta herritarrak aztertu dira.

Proiektu mankomuna eta herritarren parte-hartzea